asites.nl
websites.
shopping_cart

In 5 Stappen potentiële Klanten bereiken via Google

Als startende ondernemer is het belangrijk om te weten hoe je nieuwe klanten kunt bereiken. Een effectieve manier om dit te doen is via Google. Met zoekmachine optimalisatie (SEO) en Google Ads kun je ervoor zorgen dat potentiële klanten jouw bedrijf vinden wanneer ze op zoek zijn naar producten of diensten die je aanbiedt. Hieronder vind je enkele tips om als startende ondernemer nieuwe klanten te bereiken via Google.

1. Optimaliseer je website voor zoekmachines

Het optimaliseren van je website voor zoekmachines is een belangrijke stap binnen je online marketing strategie waarbij je nieuwe klanten voor je onderneming aantrekt. Zorg ervoor dat je website is geoptimaliseerd voor de zoekwoorden waarop je doelgroep zoekt. Dit kun je doen door relevante zoekwoorden te gebruiken in de titels, meta descriptions en de inhoud van je website.

2. Maak gebruik van Google Mijn Bedrijf

In mijn ogen is Google Mijn Bedrijf op dit moment erg ondergewaardeerd. Vooral voor lokale bedrijven is een Google Mijn Bedrijfpagina belangrijk. Een Google Mijn Bedrijf pagina is een gratis tool waarmee je je bedrijf kunt aanmelden op Google Maps en in de lokale zoekresultaten van Google. Door je bedrijfsinformatie op Google Mijn Bedrijf te plaatsen, zorg je ervoor dat potentiële klanten je kunnen vinden wanneer ze zoeken naar bedrijven zoals die van jou in je regio.

Wij van asites.nl verwachten dat Google Mijn Bedrijf in de toekomst nog veel belangrijker gaat worden. In het artikel De Toekomst van Google Mijn bedrijf zoomen we in op onze toekomstvisie voor het platform en hoe je als startende ondernemer zorgt dat je vindbaar bent en blijft voor je klanten.

3. Maak gebruik van Google Ads

Google Ads is een betaalde advertentiedienst van Google waarmee je je advertenties kunt tonen aan mensen die zoeken naar specifieke zoekwoorden. Met Google Ads kun je zeer gerichte advertenties maken die alleen worden getoond aan mensen die op zoek zijn naar producten of diensten die je aanbiedt. Wist je zelfs dat je kunt instellen dat mensen die eerder op je website zijn geweest als eerst je advertentie te zien krijgen? Deze vorm van adverteren binnen Google Ads wordt retargeting genoemd. Met deze advertentiestrategie vergroot je de kans dat potentiële klanten contact met je opnemen.

4. Zorg voor een goede gebruikerservaring

Een goede gebruikerservaring op je website is niet alleen belangrijk voor de gebruikers zelf, maar ook voor je positie in de zoekresultaten. Google meet namelijk hoe bezoekers je website gebruiken. Ze verzamelen gegevens die laten zien hoe gebruikers je website gebruiken en of ze een positieve ervaring op je website hebben gehad. Hebben ze een positieve ervaring gehad? Dan beloont Google dit met een hogere positie. Zorg er dus voor dat je website snel laadt, makkelijk navigeerbaar is en er goed uitziet op alle apparaten en de gebruikerservaring zo optimaal mogelijk is.

5. Zorg voor goede content op je website

Content is een van de belangrijkste factoren op je website. Wanneer de kwaliteit van je content hoog is, je veel gebruikersvragen beantwoord en veel waardevolle informatie toont, heeft Google veel redenen om bezoekers je website op te sturen.

Goede content bestaat uit bijvoorbeeld blogs, artikelen of video's. Door waardevolle content te bieden, vergroot je niet alleen je kansen om gevonden te worden in de zoekresultaten, maar zorg je er ook voor dat potentiële klanten je als autoriteit gaan zien. Dat kan er voor zorgen dat ze je gaan volgen op social media of zich inschrijven voor je nieuwsbrief. Allemaal waardevolle kanalen om in contact te komen met nieuwe klanten.

Kortom, er zijn verschillende manieren om als startende ondernemer nieuwe klanten via Google te bereiken. Door je website te optimaliseren, gebruik te maken van Google Mijn Bedrijf, en te zorgen voor een goede gebruikerservaring op je website, kun je ervoor zorgen dat potentiële klanten je bedrijf weten te vinden.

Website tips ontvangen?

Ja graag!
subject